Як і де отримати ЕЦП?

Для реєстрації в системі eHealth медичних закладів, лікарів, декларацій про вибір пацієнтом лікаря, а також для виписки електронних рецептів дані, які вводяться до системи, мають бути завірені електронними цифровими підписами (ЕЦП), виданими Акредитованим центром сертифікації ключів (АЦСК).

Хто має отримати ЕЦП та який тип ЕЦП для роботи з системою eHealth?

Для реєстрації в системі eHealth постачальників медичних послуг усіх форм власності дані про постачальника мають бути підписані його керівником (офіційним підписантом цього суб’єкту господарювання). При цьому керівник (наприклад, головний лікар центру первинної медико-санітарної допомоги) має використовувати ЕЦП юридичної особи, який він отримав як керівник закладу. Для подальшої роботи з системою eHealth важливо також, щоб головний бухгалтер та лікарі первинної ланки, які працюватимуть з системою, отримали ЕЦП як працівники юридичної особи.

Лікарям первинної ланки (сімейним лікарям, терапевтам, педіатрам) для реєстрації у системі і подальшого підписання декларацій про вибір лікаря пацієнтом можуть користуватися своїми ЕЦП фізичних осіб. Але для роботи в майбутньому з електронними рецептами лікарі мають накладати свої службові ЕЦП як працівників медичного закладу – юридичної особи. Тому рекомендуємо лікарям одразу отримувати ЕЦП працівників юридичної особи.

Хто видає ключі ЕЦП?

Ключі ЕЦП можна безкоштовно отримати від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (АЦСК ІДД ДФС). Існують також інші акредитовані центри сертифікації ключів, які надають такі послуги на комерційній або іншій основі (наприклад, банк може безкоштовно видавати ЕЦП своїм клієнтам).

Повний список акредитованих центрів сертифікації ключів можна знайти в Електронному реєстрі суб’єктів сфери ЕЦП на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України:https://www.czo.gov.ua/ca-registry

Система eHealth забезпечує підтримку формату ключів ЕЦП, виданих АЦСК ІДД ДФС, а також АЦСК органів юстиції України, АЦСК «Україна», АЦСК ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» та продовжують приєднуватись інші АЦСК. Інформацію про сумісність або несумісність з системою ключів ЕЦП від різних АЦСК можна знайти на сайті системи.

Нижче, для прикладу, наведено інформацію щодо процедури отримання ключів ЕЦП від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України. Повністю ця інформація доступна на сайті АЦСК ІДД ДФС (http://acskidd.gov.ua).

Як отримати ЕЦП юридичної особи?

Загальну інформацію про отримання послуг ЕЦП  можна знайти тут : https://acskidd.gov.ua/r_kor 

Процедуру отримання ключів ЕЦП юридичної особи описано тут: 

Для отримання послуг ЕЦП юридичною особою необхідно підготувати носії інформації (з’ємні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD тощо, з розрахунку по одному на ключ), конверти (для кожного ключа, щоб запобігти доступу сторонніх осіб до ключової інформації) та відповідний пакет документів. Зокрема для оформлення ЕЦП для співробітників юридичної особи необхідно мати оригінали та копії документів цих осіб,, а також копії документів, що підтверджують належність до юридичної особи та повноваження співробітників (наказ про призначення на посаду або трудовий договір).

Необхідні форми документів та зразки їх заповнення можна завантажити зі сторінки https://acskidd.gov.ua/ur_osoba

З допомогою фахівців представництва АЦСК ІДД ДФС буде сформовано ключі, записано їх на електронні носії̈ та надано інструкції̈ з використання.

Як отримати ЕЦП фізичної особи-підприємця?

Процедуру отримання ЕЦП фізичною особою-підприємцем описано тут: 

Як виглядає та у якому вигляді видається ЕЦП?

Під час процедури формування ЕЦП генерується пара з відкритого та закритого ключів, які відповідають один одному. Відкритий ключ потрібен для перевірки автентичності цифрового підпису, і розміщується на офіційному інформаційному ресурсі. 

Закритий (особистий) ключ ЕЦП записується на носій, який видається підписувачу. Це файл спеціального формату, і побачити його у списку файлів можна лише якщо у налаштуваннях папок носія активовано режим відображення прихованих файлів.

Підписувач має також запам’ятати пароль для доступу до свого особистого ключа. Цей пароль буде потрібно вводити під час накладання підпису.

Будьте уважні! У випадку втрати пароля, відновити його неможливо, і доведеться отримувати нові ключі ЕЦП!