Реєстрація аптек

Що таке “доступні ліки” – сьогодні відповідь на це питання є очевидною не лише для фахівців, але й для багатьох пересічних українців. Впродовж трьох років  дії урядової програми «Доступні ліки» до неї залучилась велика кількість людей, які страждають хронічними хворобами та потребують постійного лікування.

Запропонований програмою механізм реімбурсації, що передбачає відшкодування вартості лікарських засобів з державного бюджету аптечним установам, спрямований на підтримку саме таких пацієнтів.  До реєстру програми вже включено 246 лікарських засобів, якими лікуються при серцево-судинних захворюванням, діабеті II типу та бронхіальній астмі. Можливість отримувати ці препарати безкоштовно або з невеликою доплатою суттєво економить сімейний бюджет пацієнтів, а найголовніше – відкриває можливість повною мірою виконувати призначення лікарів.

З 2018 року програму «Дотступні ліки» адмініструє Національна служба здоров’я України, забезпечуючи її безперебійне фінансування. Відтак кожна аптека-учасниця програми своєчасно отримує кошти. Перелік аптек “доступні ліки” стає все більшим, включаючи до свого складу як великі мережі, так і окремі аптеки.

Реімбурсація аптеки можлива при дотриманні необтяжливих умов: це реєстрація аптеки та укладення відповідного договору з НСЗУ про відшкодування витрат на доступні ліки

Як зареєструвати аптеку в програмі доступні ліки

Мережа аптек «доступні ліки» постійно поповнюється і вже нараховує понад 8 тисяч аптечних установ. Приєднатися до програми нескладно, запорукою цьому слугують прозорі правила участі в програмі реімбурсації для всіх аптек-учасників.

Зважаючи на автоматизацію процесів, до яких залучені медичні заклади, аптеки та НСЗУ, обов’язковими атрибутами їх взаємодії є електронний цифровий підпис організації, медична інформаційна система (МІС) та аптечна інформаційна система (АІС). 

Перший крок аптечної установи, яка має наміри приєднатися до програми «Доступні ліки», – це вибір МІС. Саме медична інформаційна система забезпечує процес автоматизації та взаємодію між медичними закладами, аптечними установами та НСЗУ.  Тож її вдалий вибір закладає добре підґрунтя для розвитку такого актуального напрямку, як реімбурсація аптеки.

За допомогою сервісів МІС, аптека створює свій обліковий запис, надаючи необхідний перелік документів та заявку.

Для того, щоб зареєструвати Ваші аптеки для участі у програмі “Доступні ліки”, Вам необхідно ПІДГОТУВАТИ:

 

  • 1) Інформація про аптеку:
    • форма власності;
    • повна назва;
    • скорочена назва;
    • організаційно-правова форма;
    • код ЄДРПОУ;
    • email медичного закладу;
    • номер телефону.
  • 2) Дані директора:
    • паспортні дані;
    • ІПН;
    • email;
    • номер телефону.
  • 3) Дані щодо ліцензування закладу:
    • номер рішення та ліцензії.
  • 4) Юридичний ЕЦП організації для підтвердження реєстрації закладу.
  • 5) Дані відповідальної особи, яка буде виступати у ролі відділу кадрів, та створювати в системі перелік філій аптеки та відповідальних осіб в цих філіях. Дані такі:
    • посада;
    • паспортні дані;
    • ІПН;
    • email;
    • номер телефону.

Важливо! Реєстрація аптек в в цент­ральній базі даних системи eHealth потребує завірення електронним цифровим підписом (ЕЦП) організації, отриманим на ім’я керівника у акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК). Якщо Ви ще не отримали ЕЦП, то Вам може допомогти ця інформація.

Далі МІС-партнером аптеки проводиться її реєстрація у всеукраїнській електронній системі охорони здоров’я eHealth та укладається договір з Національною службою здоров’я України.

Після завершення цього етапу аптека готова до використання аптечного автоматизованого модуля, яким є аптечна інформаційна система (АІС).

 

Як працює реімбурсація аптеки в системі “Доступні ліки”

Реєстрація аптеки та отриманий статус аптека-учасниця програми «Доступні ліки» дозволяють аптечним установам залучитися до практичної участі у реімбурсації. Навчені фахівці-провізори вводять до електронної системи номери електронних рецептів, з якими до них звертаються пацієнти. Система надає список наявних препаратів, що можуть бути запропоновані пацієнтам.

Електронні рецепти мають унікальні номери та коди підтвердження, що надсилаються на мобільні телефони пацієнтів. До процесу створення рецепту причетні сімейні лікарі, терапевти та педіатри медустанов, що уклали договори з НСЗУ і користуються медичною інформаційною системою (МІС) для взаємодії з центральною базою даних.

Після видачі препаратів безоплатно або з невеликою доплатою провізор вводить до системи код підтвердження та накладає власний електронний підпис (відбувається так зване погашення рецепту). Оплата коштів аптечним установам проводиться на основі договору про відшкодування витрат на доступні ліки.

Важливою є соціальна складова урядової програми «Доступні ліки», що передбачає максимум зручностей для тих, хто нею користується, а саме:

  • дистанційне отримання рецепту в медзакладі;
  • вибір аптеки без будь-якої прив’язки до місця виписки або проживання;
  • можливість отримання препаратів за дорученням пацієнта його родичами чи близькими людьми.

Переваги приєднання аптеки до програми «Доступні ліки»

Використання електронного рецепта, що почалося з квітня 2019 року, є відпрацьованим механізмом і широко застосовується аптечними мережами. Кількість відпущених рецептів вже досягла 15 млн, за цим показником стоять суттєві кошти, які регулярно, і що важливо – гарантовано – отримують від НСЗУ аптеки, які беруть участь у програмі «Доступні ліки».

Як уже зазначалось, реєстрація аптеки та усі етапи взаємодії, починаючи з реєстрації в електронній системі Е-Heаlth і закінчуючи погашенням рецептів, здійснюються з використанням електронних сервісів МІС, яку обирають аптечні заклади. Як показує практика, саме вдалий вибір медичної інформаційної системи забезпечує їм комфортність роботи у рамках програми реімбурсації.

Шановні потенційні партнери – представники аптечних мереж та аптек!

Маємо честь запропонувати Вам розробку команди харківських IT-фахівців:  
це медична інформаційна система (МІС) MC Plus та спеціальний аптечний функціонал – аптечна інформаційна система (АІС).

Наші переваги:

  • доступна оплата, що передбачає гнучку тарифну політику з урахуванням потреб аптечних мереж у цілому та їх окремих структурних підрозділів;
  • актуальне сучасне програмне забезпечення, яке пройшло широку апробацію та успішно використовується на ринку медичних інформаційних технологій з 2016 року;
  • перевірена практикою якість IT-продукту (досвід співпраці з 150 медичними закладами України);
  • зрозумілий інтерфейс, доступність для опанування користувачами;
  • зберігання інформації у захищеному середовищі відповідно до чинного законодавства (наявність сертифікатів відповідності).

Співпраця з нами та використання MC Plus забезпечить вирішення низки ключових питань Вашої участі в програмі реімбурсації, а саме:

  • реєстрація аптеки у програмі “Доступні ліки» з використанням інтегрованого у МІС механізму підписання електронним ключем;
  • реалізація комплексу завдань зі створення рецепту та погашення рецепту;
  • безперебійний доступ до центральної бази даних Е-Heаlth;
  • консультування та навчання персоналу;
  • надання детальних інструктивних матеріалів, у т.ч. у відеоформаті;
  • отримання безкоштовного супроводу кваліфікованих IT-фахівців у режимі 24/7.

Запрошуємо до співпраці та партнерства заради благородної справи – збереження здоров’я та покращення якості життя наших співвітчизників!

Якщо виникли питання щодо реєстрації аптеки у программі “Доступні ліки” звертайтеся:

  • ehealth@mcplus.com.ua